کنفرانس خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی

به نقل از ایسنا:

«هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی اول تا چهارم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

تعاونی‌های تولید کشاورزی

به گزارش ایسنا، مسعود گیل‌آبادی - رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی - در نشست خبری که امروز در اتاق بازرگانی با هدف تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان و با حضور علیمراد سرافرازی - معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور - و برخی از اعضای انجمن‌های مرتبط با مباحث کشاورزی برگزار شد، با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران گفت: این نمایشگاه از اول تا چهارم بهمن ماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو از ساعت ۱۴ تا ۲۰ با حضور سه انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی، انجمن کودهای شیمیایی و انجمن بذور اصلاح شده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف برگزاری این نمایشگاه پررنگ کردن حضور تولیدکنندگان این عرصه و تحقق شعار رونق تولید است و به همین دلیل بحث تولیدکنندگان را در این زمینه پررنگ کردیم. همچنین در این نمایشگاه ۹۳ شرکت فعال در این سه انجمن شرکت خواهند کرد. از شرکت‌های خارجی نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی اضافه کرد: مساحت مفید نمایشگاه ۵۰۰۰ مترمربع و مساحت غیرمفید ۱۰هزار متر مربع است. همچنین کلاس‌های آموزشی در طول این نمایشگاه برای مصرف بهتر سموم کشاورزی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که هدف این نمایشگاه تقویت تولیدکنندگان داخلی و توان تولیدات داخل و برقراری ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان عرضه کنندگان و مصرف کنندگان نهایی این نهاده است گفت: شعار این نمایشگاه نیز تولید ایرانی، رونق کشاورزی و سرافرازی ملی است.
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش انتصاب کشاورز را به عنوان سرپرست وزارتخانه جهاد کشاورزی به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که انتصاب او به وزارت ختم شود.

در ادامه این نشست، علیمراد سرافرازی - معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور - با اشاره به این‌که استفاده از آفت کش‌های شیمیایی و غیرشیمیایی جزء تفکیک‌ناپذیر از برنامه مدیریت عوامل خسارت زاست گفت: به عبارت دیگر شیوه‌های متعددی برای مدیریت عوامل خسارت‌زا وجود دارد اما استفاده مناسب و صحیح از سموم، جزئی از برنامه مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زاست و امکان حذف آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: سیاست سازمان حفظ نباتات در ارتباط با استفاده از این نهاده، در مدیریت عوامل خسارت زا بر استفاده از این عامل به عنوان آخرین شیوه است و تا جایی که امکان دارد سعی می‌کنیم از سایر شیوه‌های کنترلی استفاده کنیم و در کنار آن نیز از سموم استفاده شود. به عبارت دیگر، تلاش سازمان نباتات در سال‌های گذشته بر آن بوده است که از سوی سموم کم خطر یا متوسط خطر، بیشتر استفاده شود و تا حد امکان سموم پرخطر از لیست سموم مصرفی کشور حذف شود.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: از اقدامات بسیار مهمی که در سال جاری اتفاق افتاد، حذف چندین سم از جمله سم پرمصرف دیازینون بود که وارداتش نیز ممنوع شد. همچنین در کنار این سموم شیمیایی استفاده از عوامل بیولوژیک به خصوص در گلخانه‌ها با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای کشور در دستور کار سازمان حفظ نباتات قرار گرفت.»

 

  • کلیک ها: 1127
No Internet Connection